Zgłoszenie informacji o występowaniu azbestu i PCB

Azbest oraz PCB (płytki drukowane) są substancjami szczególnie szkodliwymi dla naszego zdrowia, a zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska zaliczany jest do substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska. Dalej ustawa w art. 162 określa, iż azbest oraz PCB jako substancje niebezpieczne powinny być sukcesywnie eliminowane przy zachowaniu szczególnych środków ostrożności.

Wszyscy wykorzystujący substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska zobowiązani są do dokumentowania rodzaju, ilości i miejsc ich występowania oraz sposobu ich eliminowania.

Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska w formie uproszczonej wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta do 31 stycznia każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy. Następnie zebrane informacje Wójt  przekazuje marszałkowi województwa do 31 marca za poprzedni rok kalendarzowy.

Podstawa prawna:

  • Art. 162 ust. 6 ustawy Prawo ochrony środowiska.
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest.
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 24 czerwca 2002 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska.

Dokumenty do pobrania:

Call Now Button