- Gmina Dorohusk - https://dorohusk.com.pl -

Zgłoszenie informacji o występowaniu azbestu i PCB

Azbest oraz PCB (płytki drukowane) są substancjami szczególnie szkodliwymi dla naszego zdrowia, a zgodnie  z ustawą z dnia  27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska zaliczany jest do substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska. Dalej ustawa w art. 162 określa, iż azbest oraz PCB jako substancje niebezpieczne powinny być sukcesywnie eliminowane przy zachowaniu szczególnych środków ostrożności.

Wszyscy wykorzystujący substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska zobowiązani są do dokumentowania rodzaju, ilości i miejsc ich występowania oraz sposobu ich eliminowania.

Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają Wójtowi Gminy w terminie do 31 stycznia każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy informację o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska w formie uproszczonej (druk informacji w załączeniu).

Przed wypełnieniem informacji należy sporządzić ,,Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” (druk oceny w załączeniu) w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Do Wójta Gminy składamy wyłącznie informację.

Zebrane informacje Wójt przekazuje marszałkowi województwa do 31 marca za poprzedni rok kalendarzowy.

Podstawa prawna:


Dokumenty do pobrania: